Użyliśmy 2000 danych ze spisu powszechnego Stanów Zjednoczonych dotyczących mediany dochodów gospodarstw domowych w traktach spisowych (powiązane za 94%). Zmienne wynikowe
Przegląd
Przeprowadzono formalne oceny rozwoju neurologicznego, w średnim (. SD) wieku 5,1 . 0,12 roku, przez egzaminatorów, którzy nie byli świadomi statusu badanych grup pacjentów. Rodzice, którzy odmówili przeprowadzenia formalnych ocen, otrzymali opcję badania opartą wyłącznie na kwestionariuszu. Przeanalizowaliśmy również zapisy elektroniczne programu opieki medycznej Kaiser Permanente pod kątem kodów rozpoznania neurologicznego, zarejestrowanych przez leczenie klinicystów, z Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, 9 wersja. Obejmowały one kody od 320 do 360 (zaburzenia układu nerwowego), 378 do 378,9 (zez, 389,1 i 389,2 (ubytek słuchu), 773,4 i 744,7 (kernicterus), 780,5 (zaburzenia snu), 781, 781,2, 781,3 i 781,9 (problemy z ruchem, chodem, koordynacją lub postawą), 794 do 794,19 (nieprawidłowe obrazowanie mózgu) i 796,1 (nieprawidłowe odruchy).
Oceny neurorozwojowe
Licencjonowani psycholodzy dziecięcy zarządzali Przedszkolakiem Wechslera i Podstawową skalą inteligencji-Rewizja (WPPSI-R) 20 oraz Beery-Buktenica Rozwojowym testem integracji wzrokowo-ruchowej, wydanie 4 (VMI-4) .21 Neurolodzy dziecięcy i pielęgniarka kliniczna specjalizująca się w neurologia dziecięca (która badała trzech pacjentów) przeprowadziła standardowe badania neurologiczne i zrobiła ogólne wrażenie za pomocą pięciostopniowej skali, z punktem wskazującym prawidłowy wynik, 2 punkty normalne lub wątpliwe wyniki, 3 punkty nieprawidłowe wyniki przy minimalnej niezdolności funkcjonalnej, 4 punkty nieprawidłowe wyniki z umiarkowaną niepełnosprawnością funkcjonalną i 5 punktów nieprawidłowych wyników z ciężkim upośledzeniem funkcjonalnym. Aby zmaksymalizować czułość testu, neurolodzy zostali poinstruowani, aby wybrać kategorię normalną lub wątpliwą dla wszystkiego, co było nieco podejrzane podczas badania. Asystenci naukowi ocenili umiejętności ruchowe za pomocą listy kontrolnej wydajności motorycznej, zatwierdzonego 12-pozycyjnego narzędzia przesiewowego, które obejmuje przedmioty, takie jak łapanie piłki i wycinanie kwadratu, i która przypisuje każdemu punktowi wynik (0) lub porażkę ( 1) .22
Kwestionariusze
Rodzice wypełniali kwestionariusz Parent Evaluation of Developmental Status (PEDS) 23 oraz kwestionariusz Child Behavior Checklist (CBCL) 24, jako część uczestnictwa w grupie formalnej oceny lub grupie badań ankietowej (Rysunek 1). Kwestionariusz PEDS to 10-punktowy instrument, który zapytuje rodziców o troskę o obszary rozwoju ich dziecka; możliwe odpowiedzi to nie , tak i trochę . CBCL jest listą kontrolną 120 problemów behawioralnych zgrupowanych w skali syndromu. Wynik dla internalizacji podsumowuje skale syndromu dla wycofanych , skarg somatycznych i lęk / depresja , a wynik dla eksternalizacji podsumowuje skale syndromu dla przestępczego zachowania i agresywnego zachowania .
Analiza statystyczna
Połączenia dwuwymiarowe oceniano za pomocą testu chi-kwadrat, dokładnego testu Fishera, testu sumy rang lub testu t Studenta; zgłaszane są tylko dwustronne wartości P
[więcej w: aparat ortodontyczny estetyczny cena, przeglądarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe kraków, centrum psychoterapii kraków ]
[więcej w: przeglądarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe kraków, powozownia wolsztyn, przeglądarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe nfz łódź ]
Comments are closed.
Article marked with the noticed of: Portal medyczny[…]
Dlaczego lekarze postepuja tak z pacjentami?
Article marked with the noticed of: stomatologia estetyczna poznań[…]
Tętniak mózgu objawy niepozorne
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: marketing medyczny[…]
Samemu się jest tępotą i innych pouczać